vrijdag 25 maart 2016

Pasta pesto (vegetarische)

Het is wel vaker zo dat ik moet spiegelen op werk, dat houd dan in dat ik van 18.00 tot 20.15 moet werken nu eten wij vaak tussen deze tijden thuis dus heb ik afgelopen keer samen met een vriendin en collega, pasta pesto gemaakt! Benieuwd naar het recept? Lees snel verder!



(voor 2 personen)
Benodigdheden:
- 1 prei
- 1 ui
- 200 ml kookroom
- 4 eetlepels pesto
- 200 gram pasta
- Zout en peper
- Eventueel kaas.

Bereidingswijze:
- Zet een pan ruim gevuld met water op, laat dit koken.
- Snijd intussen de ui en prei fijn, zet een koekenpan klaar, en doe hier boter in.
- Bak de ui tot deze glazig ziet, en voeg dan de prei toe.
- Doe de pasta in het kokende water, en laat dit ongeveer 8 minuten koken.
- Voeg de kookroom en een beetje zout en peper toe aan de ui en prei.
- Voeg de pesto toe aan het prei-ui mengsel.
- Giet de pasta af. (niet vergeten te laten schikken om verder garing te voorkomen)
- Meng de pasta en het ui-prei mengsel.
- Als je wilt kun je nog kaas toevoegen.
- Opscheppen en smullen maar!


Tip: Als je niet vegetarische bent kun je ook bijvoorbeeld kip of spekblokjes toevoegen.

Heb je dit recept na gemaakt? Deel je tips/toevoegingen en foto's met mij op facebook en instagram!



1 opmerking:

  1. Super goeie uitleg! Ik heb zelf ook een blog! naomipater.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen