dinsdag 8 maart 2016

Lunchidee: Wraps.

Mijn lunches bestaan vaak uit een broodje van de kantine, of een rondje jumbo (lang leven een supermarkt 400 meter verderop!) Afgelopen jaar nam ik mijzelf voor vaker mijn eigen lunch mee te nemen, hier houd ik mijzelf niet tot nauwelijks aan. Maar toch hierbij twee lekkere receptjes voor wraps (to go).




Met deze wraps maak ik meestal 2 variaties, een met parma ham en een met zalm. We beginnen met de parma ham!

Wraps met Parma ham:
Boodschappen:
- Parma ham
- Bosuitjes
- Zuivelspread
- Wraps
- Cocktail prikker

Bereidingswijze:
1. Smeer een goede laag zuivelspread, op de wrap.
2. Leg de Parma ham, in de lengte over de wrap (zie afbeelding).
3. Snijd één bosuitje fijn en leg deze over de Parma ham.
4. Rol de wrap op, en steek er een cocktail prikker in om hem dicht te houden.

5. Smullen maar!!

Wraps met zalm:
Boodschappen: 
- Zalm (sandwiches plakjes)
- Rucola
- Zuivelspread
- Wraps
- Cocktail prikker

Bereidingswijze: 
1. Smeer een goede laag zuivelspread, op de wrap.
2. Leg de zalm, in de lengte over de wrap (zie afbeelding).
3. Leg hierover heen de rucola.
4. Rol de wrap op, en steek een een cocktail prikker in om hem dicht te houden.
5. Smullen maar!!



Je kunt deze wraps ook in plakjes snijden en uitdelen op bijvoorbeeld een verjaardag, serveren met een high tea.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten