dinsdag 5 april 2016

Ervaring: Vrijwiliger zorgvakantie.

Och, wat een week! 5 dagen vrijwilliger geweest op de paas reis van Bert Diemer zorgvakanties, en wat heb ik een hoop geleerd, leuke mensen leren kennen en vooral een hoop plezier gehad! Wil je meer weten? Lees snel verder!





Zondag 27 Maart, Ik vertrok om 08:44 uur en zou om 09.05 uur aankomen in Hoogeveen om vervolgens op de (vrijwilligers) bus naar de boot te vertrekken. Natuurlijk was ik weer eens veel te vroeg, want dat ben ik altijd! De dag van het inschepen was erg vermoeiend, je krijg zoveel te horen en je hebt te weinig tijd om alles goed te verwerken.


Maandag 28 Maart, De eerste dag volledig aan boord! We gingen om 08.00 uur varen van Dordrecht naar Ziekrikzee, om daar vervolgens even te winkelen/terras te pakken/wandelen wat je maar wou. Zolang je om 17.30 uur maar weer terug was voor het avond eten! Aangezien ik zorg vrijwilliger was at ik met de gasten mee, in verband met de hulp die sommige aan tafel nodig hadden.
Rond 23.00 uur waren we vrij, nog een paar drankjes gedaan in de medewerkers salon en mijn bed ingedoken!




Dinsdag 29 Maart, Vandaag was de toch van Ziekrikzee naar Middelburg, hier hebben we even gewinkeld want soms vergeet je wel eens je sokken in te pakken? Ik had maar 2 paar meegenomen en besloot ook een nieuw vest te kopen want het was wat warmer aan boord dan waarop ik ingepakt had.

Woensdag 30 Maart, Om 08.30 uur zouden we gaan varen richting Antwerpen, dit werd alleen wat later door alle goed meewerkende sluisen en bruggen (die alleen op bepaalde tijden open gingen) Hierdoor kwamen we pas om 14.30 aan, mijn gasten gingen mee op een rond reis dus ben ik alleen even de stad in gelopen. Opzoek naar kaartjes en chocolade, ik heb alleen dat 2e niet kunnen vinden.

Donderdag 31 Maart, Ik stond al op met het idee dat we alweer terug moesten, maar dit was niet het geval we meerden nog aan in Hellevoetsluis, hier met een gast lekker een biertje gedronken op het terras en daarna op bed gaan liggen, want ik had nachtdienst! Aangezien het de laastse dag was wisten we dat het personeel lang op bleef maar zo lang!



Vrijdag 1 April, Vandaag zouden we terug! Ik maakte eerst een hele mooie foto van de zonsopkomst, en ging daarna nog even slapen voor hoe lang het duurde hierna snel opruimen, inpakken en schoonmaken. Gelukkig geen vertraging gehad of iets dergelijks dus om precies 17.00 uur stond ik weer thuis!

Al met al een hele drukke week gehad, veel met elkaar opgetrokken en zeker veel geleerd!

Disclaimer: In dit artikel is alles wat betrekking heeft op de gasten weggelaten, ivm privacy.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten